Jonge vrouw voor de ingang van Astrum College

Bruisende Marktdag

17-11-2016

Donderdag 10 november, vroeg in de ochtend, waren ongeveer 200 studenten van Commercieel & Handel al in touw om de 40 kraampjes zo aantrekkelijk mogelijk neer te zetten.

De marktdag was niet alleen voor de studenten maar ook voor buitenstaanders toegankelijk. Van ‘spijkerbroek hangen’ tot het eten van Multi-culti food en van het Fifa spel tot het eten van erwtensoep was die dag mogelijk.

De marktdag is ontstaan door de organisatie van de jaarlijkse Global Entrepreneurship Week. Deze organisatie vraagt wereldwijde aandacht voor ondernemerschap en roept scholen en organisaties op hieraan meer aandacht te besteden. De studenten hadden een voorbereidingstijd van 6 weken om een business te bedenken en uit te voeren, daarnaast hadden de studenten de opdracht een communicatieplan te maken met als doel om zoveel mogelijk bezoekers van buitenaf naar de Marktdag te lokken.

Het werd een vrolijke boel met muziek, eten en spelen waar de studenten en bezoekers volop van genoten.
De dag erna volgden de presentaties van alle groepen aan elkaar om daarna, tijdens het door afdeling Horeca verzorgde buffet,  de uitslag bekend te kunnen maken van: Beste Business 2016.

De winnaar van dit jaar is geworden: Multi-Culti Food, een kraam met lekkere hapjes uit vijf verschillende landen! 

Op 24 november gaat afdeling Handel naar Düsseldorf om de marktdag nog eens dunnetjes over te doen, maar dan bij onze partnerschool Max Weber Berufskolleg.
In de voorbereiding zijn de studenten geholpen door de studenten van de lerarenopleiding Duits van de HAN zodat de kans op een succesvolle marktdag nog groter is geworden.

Winnaar Beste Business 2016: Multi-Culti Food, een kraam met lekkere hapjes uit vijf verschillende landen!